۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور

حضور و سخنرانی عضو هیئت علمی پژوهشکده زنان در آئین گرامیداشت روز زن در دانشگاه تهران

ارسال شده در تاریخ 1400/11/12
ساعت 12:20
حضور و سخنرانی عضو هیئت علمی پژوهشکده زنان در آئین گرامیداشت روز زن در دانشگاه تهران

 
خانم دکتر لیلا ثمنی، عضو هیئت علمی پژوهشکده زنان و معاون امور بانوان و خانواده بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ در آئین گرامیداشت روز زن که در تاریخ 4 بهمن ماه 1400 در دانشگاه تهران برگزار شد؛ حضور یافت و سخنرانی نمود.
خانم دکتر ثمنی در این مراسم با تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها، بر حفاظت از کرامت زنان تأکید کرد و گفت: محافظت و زمینه‌سازی برای ارتقای کرامت ذاتی و اکتسابی زنان از اهداف اساسی مورد نظر اسلام و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی ایران است. لذا در سیره امامین انقلاب اسلامی، دستورات اکیدی در این راستا به صورت قولی و فعلی مشاهده می‌شود.
وی در خصوص راه‌حل‌های حفظ و ارتقای کرامت زنان، اظهار کرد: با نظر به اینکه یکی از مهمترین راه‌های تغییر فرهنگ ضد تکریم زنان در جامعه، جعل و اصلاح و اجرای قوانین است، بنابراین لازم است تا در خصوص این سه حوزه، فعالیت‌ها و راهکارهای علمی و عملی موثر مدنظر قرار گیرد که تصویب بعد از تصحیح لایحه کرامت زنان، از جمله این راهکارهاست.
دکتر ثمنی توضیح داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مهمترین عرصه در تکریم زن، عرصه خانواده است و باید ساز و کار تکریم زن توسط خانواده و بخصوص شوهر، به طور خاص و با توجه به اهداف تحکیم و تعالی خانواده در مطمح نظر قرار گیرد و این موضوع مهم در لایحه کرامت زنان در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: از جمله قوانینی که وضع و اصلاح آن می‌تواند گام موثری در تکریم زنان داشته باشد، حمایت از حق مادر شدن زنان است. این حق، هم در عرصه خانواده و نسبت به شوهر و هم در عرصه جامعه نسبت به حضور اجتماعی زنان اعم از اشتغال و تحصیل و غیره، نیاز به حمایت قانونی دارد.
عضو هیئت علمی پژوهشکده زنان در پایان تأکید کرد: ما نباید شاهد مقاومت سازمان‌ها و استنکاف آن‌ها از اجرای قوانین حمایتی از زن و خانواده باشیم که این کار خلاف حفظ و ارتقای کرامت زنان در نظام اسلامی ایران عزیز است. بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا منافع سازمان‌ها در کنار منافع زنی که تمایل و عشق به مادر شدن دارد، حفظ شود و با توجه به نام امسال، شاهد رفع موانع اجرای قوانین حمایتی زنان و خانواده از جمله اجرای قانون دورکاری برای مادران دارای فرزند زیر شش سال باشیم.
گزارش و مشروح خبر در سایت دانشگاه تهران در آدرس زیر در دسترس علاقمندان می‌باشد.

ارسال کننده:
تعداد بازدید:374
تصاویر مرتبط:


    برچسب ها
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    فیلم مرتبط
    صوت
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن:
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    دانشگاه الزهرا
    تهران،خیابان ده ونک،دانشگاه الزهرا،بسیج اساتید
    basijasatid[at]alzahra.ac.ir
    کدپستی : --- تلفن : ---
    فاکس :
    ---
    تمامي حقوق سايت براي دانشگاه الزهرا ( س ) محفوظ است.